10 عادت نادرست در مطالعه

 

10 عادت نادرست در مطالعه که باید از آنها اجتناب کنیم

 

همه ما عادات مطالعه متفاوتی داریم. برخی از آنها با ادامه صعود دانش آموزان به نردبان آموزشی (مثلاً از طریق دوره های آنلاین) مؤثر هستند، در حالی که سایر عادات در واقع برای تجربه یادگیری شما مضر هستند. روش مطالعه شما باید بتواند با سرعت تحصیلی شما هماهنگ باشد. اگر فکر می‌کنید زمان زیادی را صرف مطالعه می‌کنید، اما هنوز عملکرد ضعیفی دارید، باید مطمئن شوید که از عادت‌های ضعیف مطالعه اجتناب می‌کنید.

 

1. انباشته کردن مطالب

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله Scientific Reports منتشر شد، دانشجویانی که هر روز در ساعات ثابتی نمی‌خوابیدند یا بیدار نمی‌شدند، احتمال بیشتری داشت که نمرات پایین‌تری کسب کنند. برای آمادگی برای آزمون، بهتر است به جای کشیدن یک شبانه روز، یک یا دو ساعت چند شب قبل از روز امتحان مطالعه کنید.

خواب کافی برای دادن زمان استراحت و ریکاوری به ذهن و بدن شما ضروری است. با انباشته کردن، ممکن است در نهایت با نمرات پایین و سلامتی ضعیف مواجه شوید. ایجاد عادات خواب خوب به همان اندازه که ایجاد عادات مطالعه خوب است مهم است.

 

2. انجام چند کار به صورت همزمان

تحقیقات انجام‌شده در دانشگاه استنفورد نشان داد که وقتی چند کار را انجام می‌دهید نسبت به زمانی که روی انجام یک کار در یک زمان تمرکز می‌کنید، بهره‌وری کمتری دارید. محققان همچنین دریافتند کسانی که دائماً در معرض جریان‌های مختلف اطلاعات الکترونیکی هستند، نمی‌توانند تمرکز کنند، اطلاعات را به خاطر بیاورند یا از یک کار به کار دیگر حرکت کنند و همچنین افرادی که در هر زمان فقط یک کار را انجام می‌دهند.

 

3. گوش دادن به موسیقی

پخش موسیقی می تواند هنگام انجام کارهای خاص مفید باشد. می تواند به شما انگیزه دهد یا خلق و خوی شما را بهبود بخشد. بسیاری از دانش آموزان نیز این عادت مطالعه را در هنگام مطالعه مفید می دانند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که موسیقی به افراد کمک نمی کند چیزهای جدید یا پیچیده را یاد بگیرند. موسیقی، به‌ویژه آهنگ‌های دارای متن، می‌تواند فضای پردازش را اشغال کند و درک مطالبی را که مطالعه می‌کنید برای شما سخت کند.

 

 

4. عدم حضور در کلاس

اگر به کلاس نروید، ساعت‌های زیادی را صرف کپی کردن یادداشت‌ها می‌کنید و از دوستان در مورد درس‌هایی که از دست داده‌اید می‌پرسید. برای شرکت در هر کلاس نظم و انضباط و اراده زیادی لازم است، اما اگر به طور منظم از کلاس ها صرف نظر کنید، باید درس را بخوانید و از صفر یاد بگیرید و نمرات بهتر را برای شما سخت تر کند.

 

5. ترسیم نکردن طرح کلی

یک طرح کلی به شما کمک می کند تا ایده ها را سازماندهی کنید و آنچه را که باید مطالعه کنید، پیگیری کنید، به خصوص زمانی که حجم زیادی از اطلاعات را پوشش می دهید. اگر طرح کلی نمی‌سازید، احتمال از دست دادن موضوعات مهم و نرسیدن به نمره مورد نظر را افزایش می‌دهید.

 

6. استفاده از شبکه های اجتماعی در حین مطالعه

در این عصر دیجیتال، دیدن افرادی که به تلفن های هوشمند خود در هر کجا که هستند، متداول است. برخی ممکن است به دلیل FOMO (ترس از دست دادن) حساب های رسانه های اجتماعی خود را مرور کنند. در مقابل وسوسه بررسی فیس بوک، توییتر، اینستاگرام یا اسنپ چت خود با بستن همه برگه های آنها از مرورگر رایانه یا لپ تاپ خود مقاومت کنید. همچنین می توانید اعلان ها را در گوشی خود خاموش کنید.

 

شماره 7. فعالانه درس نخواندن

خواندن و برجسته کردن یادداشت ها برای یادگیری چیزهای جدید و پیچیده کافی نخواهد بود. انجام برخی از راهبردهای مطالعه فعال مانند خواندن تکالیف به زبان خودتان، آموزش آموخته های خود به دیگران و دادن یک آزمون به خودتان را در نظر بگیرید. به گفته پروفسور ممتاز مارتی لوبدل، تست کردن یا امتحان کردن خود به خوبی کار می کند زیرا باید اطلاعاتی را از حافظه خود به دست آورید - کاری که هنگام خواندن کتاب های درسی انجام نمی دهید.

 

 

8. بی نظم بودن

با این همه چیز برای انجام و فکر کردن، بی نظمی فقط درس خواندن را سخت تر می کند. فقط یادداشت برداری نکنید و یادآوری ها را در مکان های عجیب و غریب نگه دارید. یک دفترچه نگه دارید که در آن تاریخ امتحانات، تکالیف، ضرب الاجل ها و برنامه های مطالعه را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌ای را دانلود کنید که به شما کمک می‌کند همه چیزهای مرتبط با مطالعه را سازماندهی کنید.

 

9. نداشتن فضای مطالعه

مطالعه در خانه دشوار است و می تواند باعث شود عادت های مطالعه ضعیفی در شما ایجاد شود. می‌توانید با حواس‌پرتی‌های زیادی روبرو شوید که می‌توانند مانع از توجه 100 درصدی شما به کارتان شوند. چه صدای تلویزیون باشد، چه کارهای خانه یا اعضای خانواده که می خواهند با شما چت کنند، هر وقفه ای می تواند شتاب شما را بشکند. با این حال، اگر مطمئن شوید که فضایی اختصاص داده شده برای مطالعه در نظر گرفته اید که حواس شما را پرت نمی کند، می توانید از سهولت و راحتی مطالعه در خانه بهره مند شوید.

 

شماره 10. به تعویق انداختن

برخی افراد تحت فشار به خوبی کار می کنند، اما در مورد مطالعه، تعلل یکی از بدترین عاداتی است که افراد دارند. ما تمایل داریم زمان مورد نیاز برای انجام وظایف را بیش از حد تخمین بزنیم و مطالعه را به بعد موکول کنیم. که منجر به نتایج ضعیفی می‌شود.

پروژه یا تکلیف را به قطعات کوچک تقسیم کنید و برای هر قسمت یک ضرب الاجل تعیین کنید تا مطمئن شوید که می توانید به درستی کار کنید و پروژه را به موقع به پایان برسانید. همچنین می توانید از تکنیک پومودورو برای کمک به مدیریت زمان استفاده کنید.

 

از شما برای خواندن در مورد «10 عادت نادرست در مطالعه که باید اجتناب کنید» سپاسگزاریم.

موفقیت در انتظار شماست؛ موسسه علمی دخترانه گزینه پارس