نکاتی در تربیت کودکان

نکاتی در تربیت کودکان 

اگر به نظرتان انگیزه دادن به فرزندتان کار سختی است، ما با شما همراه هستیم حفظ تکنیک ها، ایجاد برنامه ی مشخص، برنامه ریزی زمان مطالعه ، تخصیص زمان مطالعه روی موضوعات مختلف، تشخیص نقاط ضعف و قوت و موارد دیگر در این مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در ادامه به نکاتی که در تربیت فرزندان مفید است، ذکر خواهیم کرد: 

آیا باید به فرزندم برای انجام تکالیفش پاداش بدهم؟
این سوال یکی از سوالات نقد برانگیز است. جواب این است که "بله" همانطور که "نه" نیز هست. تشویق کردن خوب است اگر بصورت پاداش برای انجام تکالیف کودک باشد، مثلا وقتی که در امتحانات نمره ی خوبی را کسب میکند محدودیت نیز باید وجود داشته باشد. رشوه دادن به کودک ممکن است مضر نیز باشد مثلا وقتی که قول خرید چیزهایی را میدهید که بسیارگران قیمت هستند. بهتر است پاداش ها اینگونه باشند ؛ اگر تکلیفش را درست و کامل انجام داد ، با هم بیرون غذا بخورید ، غذای مورد علاقه اش را بپزید ، اجازه دهید بازی کند ، فیلم ببیند و پاداش هایی از این دست ؛ همه این ها خوب است تا زمانیکه رویاهای شما درمورد تحصیلات فرزندتان بر او غلبه نکرده باشد ، برای دریافت پاداش های بزرگ ، او را مجبور به انجام کاری نکنید.

 


یادگیری به کمک بازی
آموزش کودکان ممکن است کمی دشوار باشد.به عنوان مثال ؛ گرامر زبان انگلیسی ، ریاضیات و... .آمیختن بازی وامتحانات کوتاه به عنوان بخشی از یادگیری به ساده و سریع ترشدن آن کمک میکند به عنوان مثال ، برای پیشرفت در لغات ، میتوانید حروف الفبا را در تعدادی کاغذ نوشته و آن ها را درون ظرفی قرار دهید.از هر یک از کودکان بخواهید که یکی از آن ها بردارند و با توجه به حروف خود ، حداکثر کلمات را بگویند.
آموزش درخانه _ عجله نداشته باشید
این اولین قاعده برای والدینی است که میخواهند در منزل به کودکشان کمک کنند عجله نداشته باشید و کودک را وادار به انجام سریع تکالیف نکنید. همچنین ، به فرزندتان هم بیاموزید که هنگام مطالعه عجول نباشد اگر به آرامی و مداوم این کار را انجام دهید ،به نتایج موفقیت آمیز تری دست خواهید یافت چراکه به کودک کمک میکنید تا متوجه دروس شود.

 


چگونه به طرز موثرتری مطالعه کنیم؟
در واقع ، مطالعه ، تنها شامل انجام صحیح تکالیف ، حفظ کردن ، پیروی از برنامه و غیره نیست. یادگیری مهم ترین بخش قضیه است. گرفتن نمره ی کامل و قبول شدن در امتحانات بدون یادگیری میتواند تنها بر تلف کردن وقت و زحمت بیهوده دلالت داشته باشد. زحمتی که برای مطالعه میگذارید باید به یادگیری ختم شود برای یادگیری بیشتر ، خواسته های خود را بیشتر کنید ، این کار به افزایش دانش شما کمک خواهد کرد.
دریافت پاداش و ارزیابی
همه ما برای فوق العاده بودن در کاری نیاز به نوعی تشویق و تایید داریم ؛ هر کودک میتواند پیشرفت کند ، اگر تشویق شود. در واقع دانش آموز میتواند پس از انجام تکلیف به خود پاداش دهد. به عنوان مثال ؛ خوردن غذا در رستوران یا تماشای فیلم مورد علاقه . تصدیق و تشویق در قالب پاداش ، کودکان را وادار به مطالعه با تمرکز کامل و اثر بخشی بیشتر می کند.